Doprava

Náš program v heslech: auta do podzemních garáží - méně výjimek pro vjezd nákladních aut a turistických autobusů do centra - méně hluku z dopravy - nové povrchy vozovek - další minibusová linka na pravém břehu - zpomalení dopravy - kruhové objezdy, retardéry, ostrůvky, obytné ulice - mýtné pro návštěvníky centra bez finančních dopadů na rezidenty - další nové bezbariérové přechody - omezení vjezdu do rezidenčních zón dalšími výsuvnými sloupky

Doprava a její řešení se skládá z téměř nekonečné řady zdánlivě nepodstatných drobností, které často unikají očím politiků, ale dokážou pořádně znepříjemnit život občanům.
ODS těžko někdo může podezírat z toho, že by nepodporovala podnikání či neměla pochopení pro snahu o modernizaci a využívání nových technologií. Zároveň však zcela jednoznačně říkáme, že Praha 1 je historická lokalita, která má…
Zaparkovat zcela bez problémů je na Praze 1 mnohdy spíš sen než realita. Platí to pro přijíždějící, ale bohužel velmi často i pro rezidenty.
Že je dopravní situace v centru Prahy složitá, není žádnou novinkou.
K pohybu po Praze 1 využívám většinu obvyklých způsobů. Jezdím na kole, občas na skútru, kratší vzdálenosti zdolávám pěšky, někdy se svezu veřejnou dopravou, a když je potřeba, jedu jako většina populace autem.
Již v září 2005 jsem zařídil, aby do Prahy na zkoušku dorazil minibus, který jezdí centrem Říma.
Bikesharing neboli veřejné sdílení jízdních kol je služba, která úspěšně funguje v řadě evropských měst. Nyní se jí má dočkat i Praha. Jelikož se však vedení pražského magistrátu v barvách TOP 09 rozhodlo, že bude…
Záměr některých zájmových skupin a primátora Hudečka (TOP 09) uzavřít Smetanovo nábřeží a Malou Stranu automobilové dopravě, který občanští demokraté z Prahy 1 dlouhodobě kritizují, dostal vážnou trhlinu. Magistrát prostřednictvím svého mluvčího zveřejnil, že analýza…
Jednobarevná Rada hlavního města Prahy schválila usnesení, ve kterém ukládá řediteli Technické správy komunikací, aby zjistil proveditelnost a zajistil realizaci zneprůjezdnění Malé Strany a Smetanova nábřeží. Tato opatření, která nebyla nikterak projednána s Městskou částí…
Mezi obyvateli centra Prahy v posledních dnech rezonuje téma kontroverzního projektu Útvaru rozvoje města a iniciativy Auto*Mat pod názvem Nábřeží žije. Organizátoři akce, která na pět sobot uzavírá Smetanovo nábřeží automobilové dopravě, vyjadřují své nadšení.…
Otevřený dopis k rukám primátora hl. m. Prahy Tomáše Hudečka a všech členu Zastupitelstva hl.m. Prahy ve věci akce „Nábreží žije“
To je otázka, kterou si již po několikáté v sobotu kladou Pražané, zejména ti bydlící na Praze 1. Pravidelné uzavírky jedné z pěti páteřních pražských komunikací jim totiž, v jinak klidném víkendovém režimu, vlévají opravdu…
V několika minulých Jedničkách jsme vás informovali o tom, že se radnice Prahy 1 chystá sloučit Základní školu v Mikulandské ulici a Základní školu na Uhelném trhu. Nehledě na protesty pedagogů, rodičů i samotných dětí…
V Praze se rozmohlo půjčování segway turistům. S tímto vozítkem se tlupy líných cizinců svižně pohybují po pražských chodnících a jsme přesvědčeni, že není nikdo z nás, koho by aspoň jedinkrát pěkně nevyděsil některý z…
... jaké zvolit vhodné dopravní řešení? Aktuálním úkolem nás, zástupců ODS v dopravní komisi MČ Praha 1 pro následující období je navrhovat a prosazovat změny, které co nejvíce zefektivní dopravu naší městskou částí. Po důkladném prozkoumání…
V části Prahy se bude už brzy jezdit jen třicítkou. Radnice Prahy 8 tím chce zabránit řidičům zkracovat si přes tuto městskou část cestu, když je hlavní čtyřpruhová nábřežní komunikace ucpaná.  Omezení rychlosti bude zhruba…