Praha 1 nesmí být experimentální zónou

Dlouhodobě se vymezujeme proti metodě „pokus-omyl“, kterou jako by se rozhodl v oblasti dopravy na území Prahy 1 uplatňovat magistrát.

Co nám nejvíce vadí? 

Že si někdo naprosto nezodpovědně dovolí dělat pokusy na občanech Prahy 1. Oblast centra hlavního města je dopravně velmi přetížená, chybí parkovací místa, chybí objezdové trasy, zatím stále neexistuje koncepční řešení. Ale například primátor Hudeček si ve spojení s aktivisty vyzkouší, co to udělá, když se zavře Smetanovo nábřeží, a to hned několikrát. Že to i při slabém víkendovém provozu způsobilo prakticky kolaps v okolních ulicích? Zřejmě nevadí, už řeší, jak ho zavřít natrvalo. K tomu přidá smíšené parkovací zóny, nepřipravené nízkoemisní zóny, zahltí Prahu 1 stovkami kol a stojanů pro ně a možná jako třešničky na dortu se nakonec dočkáme cyklostezky na magistrále. Vždyť to přece není normální. Jsme přesvědčeni, že Praha 1 se musí v zájmu svých občanů mnohem razantněji ozvat a podobným nesmyslům se bránit. 

Jakou dopravní politiku chce na Praze 1 zvolit ODS? 

Klíčové je co nejrychlejší dokončení vnějšího i vnitřního okruhu a vytvoření smysluplného dopravního systému v hlavním městě, který bude harmonizovat hromadnou, automobilovou i cyklistickou dopravu. To je ale pochopitelně dlouhodobější záležitost. V krátkodobém horizontu je třeba se soustředit na odstranění řady drobných problémů, které však dokážou pořádně ztížit občanům život. Chceme nastartovat řešení problému s parkováním. Naší vizí je dát auta pod zem. V neposlední řadě je důležité, aby se v tomto nelehkém a doufejme, že jen přechodném období, nedělaly již zmíněné experimenty a nezaváděly hlouposti, které situaci jen zhoršují. Všechna zásadní dopravní opatření musejí být nejprve prodiskutována s Prahou 1 a jejími občany. 

Občas se objevují různé pře o to, jaký druh dopravy by měl ve městě převažovat a jak toho dosáhnout. Jak to vidíme my? 

Především nesouhlasíme se sociálním inženýrstvím a prosazováním dílčích zájmů na úkor většiny, jak nám na Praze 1 předvádějí některá zájmová sdružení pod pláštíkem líbivých frází. Mou vizí je ponechání svobody jednotlivcům, aby se mohli rozhodnout, jaký druh dopravy zvolí. Úkolem státu, města i městské části je vytvořit optimální podmínky k tomu, aby tak mohli učinit. Všechny druhy dopravy mohou harmonicky existovat vedle sebe, pokud se lidé budou vzájemně respektovat a brát ohled jeden na druhého. Pokud však například dojde k zabrání parkovacích míst, aby mohly být instalovány stovky objemných stojanů na kola pro turisty, tak by to byla přesně ukázka toho, jak se to dělat nemá.