Chci očistit centrum od nevkusné reklamy

Všudypřítomné venkovní reklamy si musel všimnout každý obyvatel Prahy 1, pokud tedy již pod tíhou permanentního vizuálního tlaku raději nerezignoval a nesklopil oči k chodníku.

Nevzdávejme to. Příklady ze západní Evropy motivují a dávají naději. Ještě jako radní Prahy 1 jsem inicioval audit venkovní reklamy na území Prahy 1. Ten ukázal dvě podstatné věci. Tou první je fakt, že drtivá většina venkovní reklamy je v centru umístěna nelegálně, potřebná povolení téměř nikdo nemá a dokonce o ně často ani nežádal. Podnikatelé spoléhají na to, že úřady nestíhají ani kontrolovat, natož trestat. Druhá důležitá zpráva je, že současný nechutný stav není neměnný. Městská část má nástroje na to, jak s nelegální a nevkusnou venkovní reklamou účinně bojovat. Pokud bychom získali důvěru voličů, pustil bych se do toho se vší vervou. Abychom si rozuměli, nechci podnikatelům brát právo na propagaci. Vím, že bez ní by řada z nich třeba i zkrachovala. Ale jsem přesvědčen, že reklama by v tak unikátní lokalitě, jakou je centrum Prahy, měla splňovat určitá estetická kritéria.